איך לחשב את ROI של קמפיין פרסום קזינו
1) מושגים בסיסיים (בקיצור)
הוצאות פרסום (מדיה/יצירתיות/גשש וכו ').
GGR (הכנסות ממשחקים ברוטו) - הימורים פחות זכיות (הכנסות ברוטו).
NGR (Net Gaming Emotions) - GGR מינוס בונוסים/פריספינים, תרומות קופה, דמי ספקים, דמי תשלום, מסים/חובה, החזרים/צ 'רג' בק.
ROAS = NGR/להוציא.
ROI = (NGR-להוציא עלויות ישירות אחרות )/להוציא.
CPA = בזבוז/FTD (מרבצים עיקריים).
הכנסות ממוצעות ARPU_Dn לשחקן במשך n ימים (בדרך כלל על ידי NGR).
נקמה (ימים) - כמה ימים עושה ARPU המצטבר של קוהורטה לכסות את רואה החשבון.
LTV - הנחה על הכנסות לכל שחקן לכל מחזור החיים.
2) משפך נתונים נכון
1. Cliques Ac. Ac.KYC @ label FTD # 2 Dep # Recordation
2. כל המאורעות הם postbacks s2s (שרת-שרת), סכימת ”לחיצה אחת _ id'/” sub _ id'.
3. קטעים: מקור/יצירתי/גיאו/התקן/ארץ/קליק תאריך ותאריך FTD.
4. ההכנסה נחשבת לקוהורטה (לפי תאריך לחיצה או על-FTD - העיקר הוא להיות עקביים).
3) נוסחאות (רמה מבצעית)
3. 1. GGR * המרת NGR
NGR = GGR
− בונוסים ופרומואים (כולל ספינים בחינם)
− חלק בקרנות כל הקופה (אם אפשר)
− ועדת ספקי ההימורים (% מ ־ GGR)
− מערכות תשלום עמלה (% מההפקדות/משיכות)
− מסים/משחקים/רישיונות (אם NGR)
− שארג 'בק/החזר
3. 2. כלכלת ערוץ
ROAS = NGR/להוציא
ROI = (NGR-לבלות )/להוציא
CPA = בזבוז/FTD
ARPU_Dn = NGR_Dn/FTD
Payback_dni CPA/( ממוצע ARPU יומי לנקודת נקמה)
LTV = סיגנל (NGR_t/FTD )/( 1 + r) ät
כאשר r הוא שיעור ההנחה החודשי (למשל. 1-2 %/חודש).
4) דוגמה לחישוב (D30, מפושט)
כניסות (ערוץ אחד לחודש):- להוציא = 50,000
- קליקים = 100,000, רשמים = 8,000, KYC = 5,000, FTD = 1,000
- GGR_D30 לכל 1 FTD = 140 סה "כ GGR = 140,000
- בונוסים/FS = 20,000 (20 לכל FTD)
- דמי ספקי משחקים = 10% GGR = 14,000
- דמי תשלום: הפקדות עבור D30 = 120,000, עמלה 3% -3,600
- חובת הגיימינג/מיסים (אם מיוחסים ל-NGR): 5% GGR Ass7,000
- Chargback/Recond: 1% מההפקדות As 1,200
- 140 000 − 20 000 − 14 000 − 3 600 − 7 000 − 1 200 = 94 200
- ROAS = 94 200/50 000 = 1 884 (188,4%)
- ROI = (94,200 - 50,000 עלויות ישירות אחרות )/50,000
ROI = (94 200 אלף חמש מאות אלף )/50 אלף = 0,784 (78,4%)
רואה חשבון = 50,000/1000 = 50
ARPU_D30 = 94 200/1000 = 94,2
ציון נקמה: ממוצע יומי ARPU 94. 2/30 = 3. 14 →
50/3. 14 16 ימים עד לנקמת הערוץ בממוצע (ניקוד גולמי; יותר נכון - לפי עקומת ARPU המצטברת).
5) מאפיינים על מודלי תשלום
רואה חשבון: פשוט - NGR Cohorts vs. Media-Speed; ודא כי רואה החשבון משקף איכות (D7/D30, 2-dep).
RevShare: חשוב על זרימת NGR נטו עבור שחקנים מושכים פחות עמלת השותף, בהשוואה לעלויות הערוץ. חשוב לחזות את הזנב הארוך של LTV.
היברידי (CPA + RS): שקול שיתוף חד פעמי של CPA + NGR; לנתח בדו "ח קוהורטה אחד.
6) הדרגתיות וייחוס
A/A או geo-holdout: אנו שומרים חלק מהתנועה מבלי להציג מודעות/הצעות - אנו מעריכים את העלייה לאורגניזמים הבסיסיים.
מעקב בצד שרת: מפחית אובדן ייחוס וספירה כפולה.
SKAN/Privacy Sandbox/Web2App: עבור ניידים, השתמשו במודלים הסתברותיים (MM)
7) מה לשקול במדויק בהוצאות (לרוב נשכחות)
עמלות ספק המשחק (בדרך כלל% של GGR).
עמלות תשלום עבור הפקדות ומסקנות (שונות בשיטות).
עלות בונוס: הערך האמיתי של בונוסים ופריספינים (EVS).
מסי הימורים/רג. חיובים - אם לא בחשבון גבוה יותר לאורך קו P&L.
Chargback/Repund ועלות הפעלה (ייצור יצירתי, אנטי-הונאה, גשש, כלים).
הונאה/תנועה בוט - קוהורטות נקיות; אחרת ROI יהיה מנופח.
8) תבנית שולחן (עמודות מינימום)
9) ניתוח רגישות (מה אם...)
+ 10% לתשלום = איך ה-ROI משתנה?
− 20% ל-GGR/FTD (חיסרון עונתי)
+ X% לבונוסים (רשת קידום נדיבה) * שימור עצמי, אבל NGR/FTD - חפש את המקסימום.
שינוי ה-CPA הוא 5-10 עבור תרשימים היברידיים ראו את סף ה-CPA השבור.
10) רשימות בדיקה
לפני תחילת הערוץ
[ ] S2-postbacks reg/KYC/FTD/2nd dep, timezone/check
[ ] GGR = = נוסחאות NGR הסכימו ומה בדיוק נכנס ל-NGR
[ ] נפתחו קטעים: מקור/יצירתיות/גיאו/התקן/אדמה
[ ] להגדיר התראות של עיכובים אחרי הגב (> 15 דקות), קפיצות CR, צ 'ארבק
[ ] קוהורט A/A או Geo-holdout עבור הדרגתיות
בשבוע 1
[ סף סטטיסטי ]: 300-500 קליקים/צרור או 30-50 רג לפני החלטות
[ ] בונוס בקרת קוסטה ומכונאי קידום מכירות (ללא שולי אכילה)
[ ] עקומי ARPU מצטברים ראשונים (D1 # D7 # D14)
כדי D30/D60/D90
[ עקומת LTV ] נגד CPA (האם נקמה הגיעה למטרה)
[ ] קצב אינדקסים (CPA/Hybrid/RS) על ידי איכות קוהורטה
[ ] רטרו על ידי יצירתי/ארץ/גיאו; העברת תובנות בקנה מידה
11) טעויות תכופות
1. לספור לפי GGR, להתעלם בונוסים ועמלות = ROI מנופח.
2. השווה ערוצים שונים ללא נורמליזציה על ידי אזור זמן/מטבע.
3. פתרון על ידי 1-2 FTD (ללא כוח סטטיסטי).
4. התעלם מתעריף 2-dep, D7/D30 - ”FTDs זול” לשבור NGR.
5. אל תיקח בחשבון דמי תשלום וגבייה.
6. צ 'ק מצטבר אפס - אנחנו משלמים עבור חומר אורגני.
12) 30-60-90 תוכנית יישום ROI
0-30 ימים (ראיית חשבון MVP):- הגדרות מאוחדות של GGR/NGR, מחוברות s2s-postbacks, טבלת סעיף.
- Dashbord: בזבוז של CPA # NGR_D7/D30 = ROAS/ROI, התראה על עיכובים/CR.
- ראשון מצטבר עקומות ARPU וציון נקמה.
- מודל LTV עד D90, השוואת ערוץ על ידי איכות (2-dep, Retution).
- בדיקות אינקרמנטליות: Geo-holdout/A/B; התאמת תעריפים/קפבניה.
- דווחו על תבניות לרכישה/יצירתיות/פיננסיות.
- תחזית MM/LTV לעונות ושוויון; תרחישי ”מה-אם”.
- תקריות ונהלי פיוס; ביקורת רבעונית של נוסחאות ומקורות.
- תרגום של קבלת החלטות לקוהורטה KPI.
ה-ROI המדויק ב-iGaming בנוי על NGR ולוגיקת קוהורט ולא על ”GGR יפה” או EPC. משפך סטנדרטי ונוסחאות, ספירת עלות בונוס ועמלות, בדיקה הדרגתית ואיכותית (D7/D30, 2-dep), וקבלת החלטות על עקומת LTV נגד CPA. ואז הערוץ מפסיק להיות הגרלה, ו ROI הופך מטרי מבוקר, תלוי בהשערות שלך, ולא על מזל.