IGaming'de LTV ve kohort nasıl analiz edilir
1) Neden iGaming'de kohort analizi
IGaming "uzun'bir dikeydir: oyuncular bir kerelik değil, bir dizi depozito öderler. Kohort yaklaşımı iki ana soruyu yanıtlar:1. Satın alma işleminin ödenip ödenmediği (ne zaman ve ne nedeniyle), 2. Gelecekteki gelir kuyruğu nedir (bu kohorttan ne kadar daha kazanacağız).
Kohortlar olmadan, mevsimsellik, bonuslar ve şok etkilerini gerçek trafik kalitesiyle karıştırırsınız.
2) Temel tanımlar (bir sayfada)
Kohort - anahtar olay tarihine göre gruplandırılmış bir kullanıcı grubu (genellikle: click/reg/FTD).
GGR (Brüt Oyun Geliri) - bahisler − kazançlar.
NGR (Net Oyun Geliri) - GGR eksi oyun/ödeme sağlayıcılarının bonusları/ikramiyeleri/komisyonları, oyun vergisi, geri ödeme/geri ödeme.
ARPU_Dn - n gününe göre oyuncu başına ortalama gelir (genellikle NGR tarafından).
Cum_ARPU_Dn = n gününde kümülatif ARPU.
LTV - horizon T (veya sonsuz) üzerinden oyuncu başına indirimli toplam gelir.
Geri ödeme - CAC/CPA Cum_ARPU_Dn ≥ minimum n.
Retention_Dn - n gününde aktif olan kohortun oranı (giriş/oran/depozito).
2nd-dep oranı - dönem için ikinci bir para yatırma işlemi yapan FTD oyuncularının oranı.
Finansal kararlarda, GGR değil NGR kullanın: ROI/Payback'in gerçeği yansıtmasının tek yolu budur.
3) "sıfır günü" nerede kesilir: kohort ekseni seçimi
Kohortu tıklatın - ortam optimizasyonu ve ilişkilendirme gerekir.
Reg kohort - aktivasyon ve KYC için ürün/CRM gerekir.
FTD kohortu (P & L/ROI için önerilir) - daha doğru bir şekilde CAC ve para kuyruğunu bağlar.
Üçünü de tutabilirsiniz, ancak FTD kohortunda finansal kararlar alabilirsiniz.
4) Veri modeli: hangi olayların ve miktarların depolanacağı
Etkinlikler (minimum): 'Kayıt', 'kyc _ approved', 'deposit _ succcess {amount, currency, is _ ftd}', 'para çekme', 'para iadesi', 'ters ibraz', GGR için oyun etkinlikleri (varsa).
Атрибуты: 'click _ id', 'utm _', 'geo', 'device/os', 'payment _ method', 'brand', 'offer'.
Zaman: UTC'de mağaza; raporların pencerelerinde - projenin yerel ayarı.
Para: işlem para biriminde ve "rapor para biriminde" (olay tarihindeki döviz kurunda) tutulur.
Güne göre NGR t:
NGR_t = GGR_t
−
−
−
−
−
5) Ana kohort metrikleri
5. 1. Para kazanma
ARPU_Dn = (Σ NGR [0.. n] )/FTD
ARPPU_Dn = (Σ NGR [0.. n] )/ ActivePayers_Dn
Payer_Dn başına para yatırma, Avg_Deposit_Size_Dn - VIP dilimleri için kullanışlıdır.
5. 2. Davranış/Kalite
Retention_D1/D7/D30/D90 (login/rate/dep)
2nd-dep oranı, 3rd-dep oranı
Cashout oranı, Chargeback oranı- KYC geçiş hızı, FTD gecikmesi (рег→FTD)
5. 3. Satın alma ekonomisi
EBM (veya CAC) = Harcama/FTD- Geri ödeme - EBM'nin Cum_ARPU gün ≥
- ROAS_Dn = (Σ NGR [0.. n] )/Harcama; ROI_Dn = (Σ NGR − Spend − Direct Opex )/Harcama
6) Vitrinler ve raporlar: BI'da ne inşa edilir
Gerçek tablolar:- 'fact _ events' (olay düzeyi: kullanıcı, ts, tür, miktar, para birimi)
- 'fact _ spend' (kanal/gün/coğrafi/yaratıcı)
- 'fx _ rates' (kurslar)
- 'dim _ user','dim _ utm ',' dim _ geo ',' dim _ device ',' dim _ brand/offer '
1. cohort_ftd_daily - FTD- когорты: 'kohort _ date', 'users _ ftd', 'NGR _ d', 'deposits _ d', 'retention _ d', '2nd _ dep _ d'.
2. cohort_cum - n gününde kümülatif metrikler:'cum _ ARPU _ Dn ',' cum _ ROAS _ Dn ',' payback _ day '.
3. channel_cohort - связка с UTM: 'source/medium/campaign/content'.
Isı haritaları: Satırlara (kohortlar) ve sütunlara göre Cum_ARPU (gün 1.. 90).
7) Formüller ve mini örnek
Temel (aylık X-kanalı, FTD-kohort D0):- FTD = 1 000; Harcama = 50 000; к D30: Σ NGR = 94 200.
EBM = 50 000/1 000 = 50
ARPU_D30 = 94 200/1 000 = 94. 2
EBM Cum_ARPU_D30 ≥? Evet - geri ödeme daha önce elde edildi.
Geri ödeme kaba puanı: Ortalama gün. ARPU ≈ 94. 2 / 30 = 3. 14 → 50 / 3. 14 ≈ D16
(daha doğrusu, günden güne kümülatif ARPU eğrisine göre).
2nd-dep rate_D30 = %32 (örneğin) - kalite ve gelecek kuyruk sinyali.
8) LTV tahmini: Uzun kuyruk nasıl değerlendirilir
8. 1. Basit ekstrapolasyon (işletim)
D30 (D31..D120) sonrası günlük ARPU katkısını benzer coğrafi/kaynak/markaların tarihsel kohortları üzerine çizin.
Kuyruk çarpanını uygulayın: 'LTV _ D120 ≈ Cum_ARPU_D30 × k', burada'k 'tarihten (örneğin, 1. Belirli bir coğrafi/ürün için 35).
8. 2. Parametrik modeller (çok fazla veri olduğunda)
BG/NBD (tekrarlanan "alımlar" = para yatırma) - frekans tahmini.
Gamma-Gamma (parasal tutar) - aktif ödeme yapan üzerindeki depozito/NGR'nin ortalama büyüklüğünün tahmini.
VIP/kütle segmentasyonlu karışık modeller (log-normal/gamma miktarlarına göre).
8. 3. İndirim
'LTV = Σ_{t=0..T} (NGR_t/ Users_FTD )/( 1 + r) ^ {t/30}', burada r aylık orandır (plan dosyası için %1-2/ay).
9) 'Hava durumunu yapan' segmentler
GEO (vergiler/ödemeler/para birimi)- Cihaz/İşletim Sistemi (iOS vs Android)
- Ödeme yöntemleri (ücret ve izin verilen tutarlar)
- Yaratıcı/açı/arazi (farklı beklentiler - farklı derinlik)
VIP katmanları (örneğin, NGR P95/P99) - onları ayrı tutar: kuyruğu "çeker've ortada gürültü yaparlar.
10) Kohortla kalite teşhisi
Normalde yüksek CR (tıklama - reg) ama zayıf CR (reg - FTD) - onboarding/ödemeler sorunu.
Yüksek FTD, ancak 2nd-dep oranı düşük - bonus avcıları, zayıf tutma.
İyi bir Cum_ARPU_D7, platonun ötesinde - CRM mekaniği yoktur (görevler, promosyonlar, bölümlere ayrılmış teklifler).
Ters ibraz/geri ödeme dalgalanması - dolandırıcılıkla mücadele/ödeme kaynakları, gri kanallar.
11) Yaygın hatalar (ve nasıl önleneceği)
1. GGR tarafından okundu - ARPU/LTV'yi sistematik olarak fazla tahmin edin. - Always by NGR.
2. Zaman dilimlerini/para birimlerini karıştırmak - float D0/D1/Payback. - UTC + rapor para birimini tutun.
3. P&L için tıklama ile kohort - gürültülü atıf. - Para için FTD kullanın.
4. Küçük numuneler üzerinde çözümler - maske varyansı. - Eşikleri girin (≥30 -50 reg veya ≥300 -500 tıklama/paket; LTV için - ≥200 FTD/dilim).
5. Ters ibraz/geri ödeme olmadan - şişirilmiş bir kuyruk. - "Olumsuz" olayları ekleyin.
6. Ortalama hastane sıcaklığı - VIP/yaratıcı efektleri gizliyor.
7. Görmezden gelin 2nd-dep - oran/cap artışından önce kohort kalitesini doğrulayın.
12) Görselleştirmeler için mini rehber
Isı haritası Cum_ARPU (kohort × gün) - kuyruğun eğimini görebilirsiniz.
Tutma eğrileri D1..D90 - girişlerle ve birikintilerle (iki eğri).
NGR - - - - .
Kanallar boyunca geri ödeme noktaları "break-even EBM" hattıdır.
VIP Pareto - 20/80 (veya 10/90): NGR'nin oyuncuların ilk % x'indeki payı.
13) Veri kalite kontrolü
Server-side event (deposits/outputs), idempotency by 'event _ id'.
Uyarılar: postbacks> 15 dakika gecikme, break "operator↔DWH", 'click _ id' olmadan olayların paylaşımı.
Haftada bir kaynaklar arasında miktarların uzlaştırılması (NGR); "Reddedildi/düzeltildi" olaylarının günlüğü.
14) Kohort LTV uygulama kontrol listesi
Veriler ve olaylar
- S2S zinciri: 'reg/KYC/FTD/2nd _ dep/geri ödeme/ters ibraz' (UTC, para birimi)
- NGR formülü kabul edildi (tam olarak ne dahil/dahil değil)
- Para birimleri etkinlik tarihine göre dönüştürülür; "rapor para birimi" depolanır
- Витрины 'cohort _ ftd _ daily', 'cohort _ cum', 'channel _ cohort'
Metrikler ve Raporlar
- Cum_ARPU D1/D7/D30/D90, Tutma, 2nd-dep oranı
- Kohort vs EBM ile geri ödeme; ROAS/ROI
- VIP dilimleri (P95/P99), ödeme yöntemleri, cihaz/coğrafi
Süreçler
- İstatistik eşiği ve engelleyici/indeksleme oranları için kurallar
- Retro Weekly: Top/Anti-Bundle, Insider Transfer
- operator↔DWH Uzlaşma, Olay Günlüğü
15) 30-60-90 planı
0-30 gün - Çerçeve ve hijyen
NGR formülünü açıklayın, önemli olaylar hakkında S2S ekleyin.
Temel kohort vitrinlerini (FTD ekseni) ve Cum_ARPU D1/D7/D30 toplayın.
Gecikme/varyans uyarıları ayarlama; Para birimleri/TZ sağlar.
31-60 gün - Derinlik ve kalite
Raporlara 2nd-dep, Retention, chargeback/geri ödeme ekleyin.
Payback eşiğini ve kohort kalite oranlarını indeksleme kurallarını tanıtın.
Segmentasyon: geo/cihaz/ödeme/VIP; yaratıcı/arazi raporu.
61-90 gün - Tahmin ve yönetim
BG/NBD + Gamma-Gamma pilot veya geçmiş kuyruk oranı.
LTV ve Payback için plan-actual; EBM/bonus kemik ne-if senaryoları.
Oyun kitaplarının standardizasyonu: lansmanlar, mutabakatlar, anormalliklerin artması.
16) Alt satır
İGaming'de kohort analizi ve LTV bir sistemdir: doğru eksen (FTD'den daha iyi), adil NGR geliri, olay ve para birimi disiplini/zaman dilimi, kümülatif eğriler ve kalite kontrolü (2nd-dep, Retention, ters ibraz). Kuyruk tahmini (modeller veya tarihsel oranlar), istatistiksel eşikler ve oran endeksleme süreçleri ekleyin - ve bütçe kararları hızlı, tekrarlanabilir ve karlı hale gelir.