Bir casino reklam kampanyasının YG'si nasıl hesaplanır
1) Temel kavramlar (kısaca)
Harcama - reklam giderleri (medya/yaratıcılar/izleyici, vb.).
GGR (Brüt Oyun Geliri) - bahisler eksi kazançlar (brüt gelir).
NGR (Net Oyun Geliri) - GGR eksi bonuslar/freespinler, jackpot katkıları, sağlayıcı ücretleri, ödeme ücretleri, vergiler/harçlar, geri ödemeler/ters ibraz.
ROAS = NGR/Harcama.
ROI = (NGR − Harcama − diğer doğrudan maliyetler )/Harcama.
EBM = Harcama/FTD (birincil mevduat).
ARPU_Dn - n gün boyunca oyuncu başına ortalama gelir (genellikle NGR tarafından).
Geri ödeme (günler) - kohortun kümülatif ARPU'su EBM'yi kaç gün kapsar.
LTV - tüm yaşam döngüsü için oyuncu başına indirimli gelir.
2) Doğru veri hunisi
1. Klikler - Kayıt - KYC - FTD - 2. Dep - Elde Tutma
2. Tüm olaylar s2s postbacks (server-server), tek bir 'click _ id'/' sub _ id' şemasıdır.
3. Bölümler: kaynak/yaratıcı/geo/cihaz/arazi/tıklama tarihi ve FTD tarihi.
4. Gelir kohort olarak kabul edilir (tıklama tarihi veya FTD ile - asıl şey tutarlı olmaktır).
3) Formüller (operasyonel seviye)
3. 1. GGR - NGR dönüşümü
NGR = GGR
− Bonuslar ve promosyonlar (ücretsiz dönüşler dahil)
− Jackpot fonlarında pay (varsa)
− Oyun Sağlayıcı Komisyonu (% GGR)
− Ödeme sistemleri komisyon − (para yatırma/çekme yüzdesi)
− Vergiler/Oyun/Lisanslar (NGR ise)
− Ters ibraz/Geri Ödeme
3. 2. Kanal ekonomisi
ROAS = NGR/Harcama
ROI = (NGR − Harcama − )/Harcama
EBM = Harcama/FTD
ARPU_Dn = NGR_Dn/FTD
Payback_dni ≈ EBM/( geri ödeme noktasına ortalama günlük ARPU)
LTV = Σ (NGR_t/FTD )/( 1 + r) ^ t
r aylık indirim oranı nerede (örn. 1-2 %/ay).
4) Hesaplama örneği (D30, basitleştirilmiş)
Girişler (ayda bir kanal):- Harcama = 50 000
- Tıklamalar = 100.000, Kayıtlar = 8.000, KYC = 5.000, FTD = 1.000
- 1 FTD başına GGR_D30 = 140 ⇒ GGR toplamı = 140,000
- Bonuslar/FS = 20.000 (FTD başına 20)
- Oyun sağlayıcı ücretleri = %10 GGR = 14.000
- Ödeme ücretleri: D30 için depozito = 120.000, ücret %3 ⇒ 3.600
- Oyun vergisi/vergileri (NGR'ye atfedilmişse): %5 GGR ⇒ 7,000
- Ters ibraz/Geri Ödeme: Mevduatın %1'i ⇒ 1.200
- 140 000 − 20 000 − 14 000 − 3 600 − 7 000 − 1 200 = 94 200
- ROAS = 94 200/50 000 = 1,884 (%188,4)
- ROI = (94.200 − 50.000 − diğer doğrudan maliyetler )/50.000
YG = (94 200 − 50 000 − 5 000 )/50 000 = 0,784 (%78,4)
EBM = 50 000/1 000 = 50
ARPU_D30 = 94 200/1 000 = 94,2
Geri ödeme puanı: Ortalama günlük ARPU ≈ 94. 2/30 = 3. 14 →
50/3. Ortalama olarak kanal geri ödemesine kadar 14 ≈ 16 gün (ham puan; Daha doğru - kümülatif ARPU eğrisine göre).
5) Ödeme modellerindeki özellikler
EBM: basit - NGR kohortları vs. medya harcaması; EBM'nin kaliteyi yansıttığından emin olun (D7/D30, 2nd-dep).
RevShare: Çekilen oyuncular için net NGR akışını eksi ortak komisyonunu düşünün, kanal maliyetleriyle karşılaştırın. LTV'nin uzun kuyruğunu tahmin etmek önemlidir.
Hibrit (CPA + RS): bir kerelik CPA + NGR payını düşünün; Tek bir kohort raporunda analiz edin.
6) Artıcılık ve atıf
A/A veya geo-holdout: Reklam/teklif göstermeden trafiğin bir kısmını tutuyoruz - temel organik ürünlere yapılan artışı tahmin ediyoruz.
Sunucu tarafı izleme: atıf kaybını ve çift saymayı azaltır.
SKAN/Gizlilik Sandbox/Web2App: mobil cihazlar için olasılıksal modelleri ve MMM'yi (pazarlama karması modellemesi) gerçeğe bir çapa olarak kullanın.
7) Giderlerde doğru bir şekilde dikkate alınması gerekenler (genellikle unutulur)
Oyun sağlayıcı komisyonları (genellikle % GGR).
Mevduat ve sonuçlar için ödeme komisyonları (yöntemlerde farklı).
Bonus maliyeti: Bonusların ve freespinlerin (EV) gerçek değeri.
Oyun vergileri/reg. Ücretler - P&L hattı boyunca daha yüksek çarpanlara ayrılmazsa.
Geri ödeme/Geri ödeme ve kanal işletme maliyetleri (yaratıcı üretim, dolandırıcılıkla mücadele, izleyici, araçlar).
Dolandırıcılık/bot trafiği - temiz kohortlar; Aksi takdirde ROI şişirilir.
8) Tablo şablonu (minimum sütunlar)
9) Duyarlılık analizi (ya eğer...)
Ödeme ücretlerine + %10 - ROI nasıl değişir?
− 20 % GGR/FTD'ye (mevsimsel düşüş) - Payback'e giriyor musunuz?
+ % X bonuslara (cömert promosyon ızgarası) - ↑ tutma, ancak NGR/FTD ↓ - maksimumu arayın.
EBM kayması hibrit şemalar için ± 5-10'dur - başabaş EBM eşiğine bakın.
10) Kontrol listeleri
Kanalı başlatmadan önce
- s2s-postbacks reg/KYC/FTD/2nd dep, timezone/currency check
- GGR NGR formülleri kabul ve tam olarak NGR içine gider
- Açılan bölümler: kaynak/yaratıcı/geo/cihaz/arazi
- Geri dönüş gecikmeleri (> 15 dakika), CR atlamaları, geri ödeme uyarıları ayarlama
- Artırım için test kohortu A/A veya geo-holdout
1. haftada
- İstatistik eşiği: Kararlardan önce ≥300 -500 tıklama/paket veya ≥30 -50 reg
- Bonus costa kontrolü ve promosyon mekaniği (marj yeme yok)
- İlk kümülatif ARPU eğrileri (D1 - D7 - D14)
D30/D60/D90 için
- LTV eğrisi vs EBM (Payback hedefe ulaştı mı)
- Kohort kalitesine göre oran endeksleme (CPA/Hybrid/RS)
- Yaratıcı/arazi/geo tarafından Retro; İçgörüleri ölçeğe aktarma
11) Sık yapılan hatalar
1. GGR'ye göre sayın, bonusları ve komisyonları görmezden gelin - şişirilmiş ROI.
2. Saat dilimi/para birimi ile normalleştirme olmadan farklı kanalları karşılaştırın.
3. 1-2 FTD ile çözün (istatistiksel güç yok).
4. 2-dep oranını göz ardı edin, D7/D30 - "ucuz FTD'ler" NGR'yi kırar.
5. Ödeme ücretlerini ve ters ibrazı dikkate almayın.
6. Sıfır artışlılık kontrolü - organik madde için ödeme yapıyoruz.
12) 30-60-90 ROI Uygulama Planı
0-30 gün (Muhasebe MVP):- GGR/NGR'nin birleşik tanımları, bağlı s2s-postbacks, bölüm tablosu.
- Dashbord: Harcamalar> EBM> NGR_D7/D30> ROAS/ROI, alerta of delays/CR.
- İlk kümülatif ARPU eğrileri ve Geri Ödeme puanı.
- D90'a kadar LTV modeli, kaliteye göre kanal karşılaştırması (2nd-dep, Retention).
- Artımlı testler: geo-holdout/A/B; oranların ayarlanması/capavanya.
- Satın alma/yaratıcı/finans için rapor şablonları.
- Mevsimsellik ve hisse senetleri için MMM/LTV tahmini; "Ya-eğer" senaryoları.
- Olay ve Uzlaşma Prosedürleri; Üç aylık formül ve kaynak denetimi.
- Karar vermenin kohort KPI'lara çevrilmesi.
IGaming'deki tam ROI, "güzel GGR" veya EPC yerine NGR ve kohort mantığı üzerine kuruludur. Huni ve formülleri standartlaştırın, bonus maliyetini ve komisyonları sayın, artımlılığı ve kaliteyi kontrol edin (D7/D30, 2. dep) ve LTV ile EBM eğrisi hakkında kararlar alın. Daha sonra kanal bir piyango olmaktan çıkar ve YG, şansa değil, hipotezlerinize bağlı olarak kontrollü bir metriğe dönüşür.